Kies branche:

Woord van de voorzitter

15-1-2018 09:52

Zo aan het begin van het nieuwe jaar ligt het voor de hand om terug te kijken naar wat het NIVRE zoal in het afgelopen jaar heeft gedaan, daar ontkom ook ik niet aan. Maar eerst wil ik schrijven over het heden en wil ik vooruitblikken in een tijd waarin we meer aanvoelen dan dat we begrijpen.

Zoals innovatie: het lijkt een toverwoord, maar het creëert ook bij velen onzekerheid. Woorden als: blockchain, GDPR, straight through processing, chat bots, augmented reality, appreciative inquiry etc., begrijpt u het nog? Ondanks dat volgens velen van ons de technologische veranderingen nog niet zo’n vaart lopen zal deze ontwikkeling, of we dat nu willen of niet, meer en meer zijn intrede doen in onze markt. Veranderingen zagen voorheen enkel op SLA’s, tenders en vaak dientengevolge prijsdrukkende effecten. Aan dit rijtje kunnen we nu innovatie toevoegen.

En wat heeft het NIVRE zo het laatste jaar gedaan en veranderd? Wij hebben om te beginnen geïnvesteerd in een modernere opleiding: zo is ons PE-systeem deels te volgen in een E-learning module. Verder is onze tuchtrechtspraak zeer recent geactualiseerd, las u meer en meer over Young NIVRE (die overigens fantastisch werk leveren), lanceerden wij nieuwe registers als de herstel-coach, en zijn wij gegroeid, zoals u onder andere heeft kunnen lezen op LinkedIn.

Naast innovatie is social media ook in de schadebranche trending, als het ons maar even niet bevalt dan manifesteren we ons direct op een manier die mij soms de wenkbrauwen doet fronsen. In dat hedendaagse, kritische, speelveld acteert u als specialist, als NIVRE-expert en ervaart u dagelijks de verandering en de verharding. 

Ik schreef het al eerder: we mogen best meer zeggen en schrijven hoe goed we zijn. “Weg met het stof”, zo beschreef ik het recent. We staan ergens voor, we zijn er trots op en laten we dat vooral voor de bühne brengen. 

Alhoewel niet trending in deze veranderende tijden zijn onze kwaliteit, de continuïteit die wij leveren en het partnership dat wij creëren woorden die ons feitelijk nog meer dan voorheen moeten binden met de markt. Dat is niet enkel de verantwoordelijkheid van het NIVRE, maar ook van de aangesloten bureaus en hun medewerkers, het is een verantwoordelijkheid van het hele speelveld voor nu en de toekomst.

We mogen het best meer vertellen, we zijn GOED! 

Ik wens u een mooi 2018!